Minggu, 22 November 2015

Homeopati, Aura Therapy Patch dan kesan ingatan Air

Homeopati, Aura Therapy Patch dan kesan ingatan Air

Allahyarham Dr Jacques Benveniste adalah seorang doktor perubatan Perancis yang membuat kajian yang besar ke atas sifat-sifat 'ingatan' air yang diulangi oleh ahli sains lain. Keputusan mencabar penjelasan oleh fizik seperti yang difahami oleh ahli-ahli sains pada masa itu (1988) dan oleh itu beliau dikritik dan dipulaukan daripada masyarakat saintifik. Sebagai tindak balas beliau berkata "Mengapa kekecohan, pengucilan, kebencian, penghinaan, kecederaan ...? Adakah kekal" Memahami saya tidak, oleh itu ia tidak "diguna pakai selama-lamanya dalam sains? Bolehkah kita katakan untuk selama-lamanya" bye- bye "kepada gaya Galileo pendakwaan dan menggantikannya dengan perbahasan sains tulen?" Ia adalah dalam semangat ini bahawa saya membincangkan beberapa penemuan dan bagaimana ia berkaitan dengan homeopati klasik dan "homeopati digital" seperti teknologi Aura Patch kini boleh didapati, juga kadang-kadang dikritik oleh orang-orang yang tidak faham.

Dr. Benveniste dipanggil diketahui "memori air" - apabila anda "menambah bahan untuk air dan kemudian mencairkan air ke titik di mana tidak ada lagi molekul bahan tambah yang tinggal di dalam air, anda masih boleh mengukur kesan air kerana jika bahan yang asalnya dicairkan adalah masih ada. "

Air perlu dirawat pada kadar yang sangat khusus dan tindakan yang sangat khusus antara pencairan tetapi apabila dicairkan dengan betul air mempunyai kesan yang sama bahawa bahan asal lakukan, walaupun tidak ada jumlah yang boleh diukur bahan yang tertinggal di dalam air.

Dalam temu bual dengan Wynn percuma di 'Roh Ma'at' beliau laman web, Dr. Benveniste menjelaskan bahawa, sebagai contoh: jika anda meletakkan histamin pada kulit haiwan dan ia memberikan bahawa haiwan lepuh dan anda meletakkan air yang telah diberi ingatan histamine yang sama pada haiwan yang sama, ia juga akan mewujudkan lepuh.

Mengambil kajian ini lebih jauh Dr. Benveniste dan pasukannya mencatatkan aktiviti (getaran) di dalam air dengan bahan yang dicairkan pada komputer menggunakan peralatan boleh didapati secara komersial dan memainkan rakaman untuk air yang tidak dirawat. Keputusan? Air komputer yang dirawat mempunyai kesan yang sama seperti air asal yang telah dirawat dengan bahan itu dan kemudian dicairkan. Beliau menjelaskan bahawa ini adalah benar-benar tidak berbeza daripada apa-apa rakaman lain di mana anda memainkan semula rakaman dan telinga bergetar dengan cara yang sama bahawa ia akan jika orang yang berada di dalam bilik dengan anda menyanyi.

Jadi persoalannya ialah: apa yang ia kira-kira air yang memberikan kebolehan istimewa ini? Dan jawapan yang seolah-olah bahawa tidak ada yang tahu - tetapi itu tidak bermakna ia tidak begitu. Air itu sendiri tidak difahami dengan baik oleh ahli sains. Menurut Dr. Benveniste "air tidak berkelakuan seperti yang diharapkan. Terdapat lebih daripada 30 pemalar fizikal air yang" salah. "Seperti fakta bahawa air dicipta dengan menggabungkan dua gas, hidrogen dan oksigen dan mereka menjadi cecair pada suhu bilik biasa. Menurut fizik biasa ini harus menjadi mustahil.

Walaupun Dr. Benveniste adalah seorang doktor klasik dilatih, bukan seorang pengamal alternatif dan tidak mencari untuk mengesahkan homeopati, beliau bersetuju bahawa kerja-kerja yang tidak menawarkan penjelasan bagaimana homeopati boleh bekerja. Penemuan beliau seolah-olah menunjukkan bahawa molekul 'berkomunikasi' melalui getaran bahawa sains telah diketahui wujud selama lebih 60 tahun.

Ia membantu untuk memulakan untuk memahami beberapa sains di sebalik mengapa homeopati dan homeopati digital seperti patch aura boleh bekerja dengan air di dalam badan kita. Kami tidak boleh melihat atau memahami getaran, tetapi itu tidak bermakna ia tidak ada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar