Kamis, 19 November 2015

Diagnosis diri dan preskripsi sendiri oleh Internet

 Diagnosis diri dan preskripsi sendiri oleh Internet

Adakah anda pernah didiagnosis diri sendiri? Jawapannya ialah hampir setiap kali ya, walaupun saya berbuat demikian pada kesempatan. Terdapat banyak masalah yang ringan yang mudah untuk memahami dan merawat di rumah. Artikel ini bukan mengenai perkara seperti, kerana kami tidak memerlukan doktor untuk memberitahu kami "Itu terbakar dan anda harus menyejukkan dan meletakkan lidah di atasnya," melainkan jika luka adalah serius.

Masalahnya adalah apabila kita mendiagnosis diri kita dalam keadaan yang lebih serius, dan kemudian cuba untuk menetapkan diri. Ini boleh menjadi resipi untuk bencana dalam pelbagai cara. Kadang-kadang kita salah dalam menilai keterukan penyakit itu atau kita mendapatkan diagnosis yang salah. Masa yang lain rawatan rumah kita memohon adalah tidak betul atau tidak mencukupi. Berikut adalah beberapa contoh:

1) Gangguan bipolar: Ini adalah satu bentuk kemurungan, dan ia tidak boleh diambil dengan selamat dirawat dengan ubat-ubatan rumah sahaja. Banyak herba yang berguna untuk kemurungan klinikal, seperti St John Wort, benar-benar akan membuat keadaan lebih teruk. Terdapat juga beberapa makanan tambahan berat badan yang boleh menjadi lebih teruk. Kafein adalah salah satu daripada pesalah yang paling teruk di jabatan ini.

2) Diabetes: Internet melakukan pekerjaan yang baik untuk memberikan gejala penyakit ini. Anda juga mungkin boleh mendiagnosis diri anda dengan beberapa ketepatan. Masalahnya di sini datang ke menubuhkan satu pelan rawatan, anda memerlukan doktor untuk itu. Anda sendiri yang melakukannya boleh membawa kepada banyak mengubah hidup dan kehidupan keadaan mengancam lain, seperti hati dan kerosakan buah pinggang, buta dan kehilangan anggota badan akibat gangren.

3) Kemurungan: Menerima bahawa anda mempunyai kemurungan boleh bahagian paling sukar keadaan ini. Walaupun ia tidak mempunyai sebarang stigma yang melekat padanya, ramai yang menderita daripada itu rasa ada. Doktor anda boleh membantu dengan ini, kedua-dua dalam mentakrifkan apa puncanya ialah dan membantu anda mendapat lebih. Ringan kepada sederhana kemurungan mungkin boleh dirawat dengan rawatan rumah seperti St John Wort, tetapi kemurungan utama memerlukan rawatan yang lebih kukuh.

4) Penyakit haba: Apabila badan mendapat terlalu panas, dua masalah mungkin berlaku. Keletihan haba adalah pertama dan ia adalah suatu keadaan perubatan yang serius, yang memerlukan rawatan kecemasan segera. Anda boleh mencari banyak senarai gejala dalam talian dan juga rawatan rumah yang disyorkan. Terdapat masalah dengan bergantung kepada ini untuk merawat keadaan. Strok haba boleh berlaku, dan membuat keadaan lebih teruk.

5) Penyakit Jantung: Sakit dada boleh menjadi sensasi yang sangat menakutkan, kerana kita tahu bahawa masalah dengan jantung boleh menjadi serius. Gejala-gejala lain, mudah didapati di internet boleh membuat diagnosis yang lebih pasti. Dalam hal ini, diagnosis sendiri tidak menjadi masalah, rawatan diri adalah. Jika anda mempunyai apa-apa syak wasangka jantung anda berada dalam masalah, anda memerlukan doktor, sebaik-baiknya pakar kardiologi secepat mungkin. Doktor mungkin membenarkan beberapa penggunaan rawatan rumah bersama-sama dengan protokol rawatan standard, tetapi ia adalah yang terbaik untuk membersihkan mereka sebelum memulakan program. Bawang putih dan Omega-3 mungkin sangat berguna.

6) Penyakit Buah Pinggang: Walaupun anda boleh mencari senarai yang mencukupi gejala penyakit buah pinggang dalam talian, pada masa anda perasan mereka ia boleh maju ke tahap mengancam nyawa. Seperti yang mempunyai penyakit jantung, ia adalah satu idea yang baik untuk diperiksa jika anda percaya anda telah didiagnosis diri anda dengan betul. Rawatan rumah sangat sedikit akan memberi manfaat kepada buah pinggang anda, walaupun anda boleh bertanya tentang menggunakan pasli dan akar dandelion.

7) Masalah tiroid: Sekali lagi, ia boleh menjadi agak mudah untuk memikirkan sesuatu yang tidak kena dengan tiroid anda, terutamanya dengan semua maklumat perubatan yang tersedia. Walau bagaimanapun, menetapkan sendiri boleh berakhir menyebabkan beberapa masalah yang serius. Sebagai contoh, ramai yang percaya bahawa mereka mempunyai tiroid kurang aktif boleh mengambil suplemen iodin. Jika mereka sudah mengambil antidepresan, tekanan darah boleh skyrocket, berpotensi merosakkan beberapa organ lain.

Internet datang dalam sangat berguna dalam memberikan idea jika satu set gejala adalah penting, dan juga dalam memberikan idea-idea tentang bagaimana untuk merawat mereka. Walau bagaimanapun, kita masih perlu doktor, ahli farmasi dan ubat-ubatan. Doktor, pakar herba dan pesakit perlu bekerjasama sebagai satu pasukan untuk menyelesaikan isu-isu ini supaya anda mampu untuk mendapatkan rawatan yang terbaik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar